مرکب ایران خاطره بیانیه فوتبال ازبکستان

مرکب: ایران خاطره بیانیه فوتبال ازبکستان فدراسیون فوتبال اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار اجتماعی امکان ادامه آموزش‌ها در خرداد97 ، بررسی اوضاع آموزشی مدارس در پی تعطیلات اخیر

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به تمهیدات مورد نیاز جهت جلوگیری از سوءاستفاده از مصوبه از بین بردن آزمون به وسیله مدارس غیردولتی گفت: ک

امکان ادامه آموزش‌ها در خرداد97 ، بررسی اوضاع آموزشی مدارس در پی تعطیلات اخیر

بررسی اوضاع آموزشی مدارس در پی تعطیلات اخیر/ امکان ادامه آموزش ها در خرداد97

عبارات مهم : آموزش

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به تمهیدات مورد نیاز جهت جلوگیری از سوءاستفاده از مصوبه از بین بردن آزمون به وسیله مدارس غیردولتی گفت: کار ما جهت پایه هفتم سخت نیست لیکن بسیاری از مدارس غیردولتی، به شکل مجتمع آموزشی هستند و معمولا در پایه هفتم دانش آموزان پایه ششمی خود را جذب می کنند و تنها تعدادی مدارس غیردولتی در پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند که سابقه اخذ آزمون و جذب دانش آموز جهت خود و مدارس همکارشان را دارند و تعدادشان از انگشتان دو دست زیاد نیست که ما تذکرات مورد نیاز را به صورت جداگانه به آنها داده ایم.

به گزارش ایسنا، عباسعلی باقری در جمع خبرنگاران در حاشیه یکصدو هفتاد و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران که با محوریت آسیب های اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از زمانی شروع می شود که تربیت ما دچار صدمه می شود اظهار کرد: فرزندان به واکنش‌ها پدرومادر و مربیان خود می نگرند و هنگامی که تضاد مشاهده کنند دچار دوگانگی می شوند. به عنوان مثال در وقت آلودگی هوا تاکید می شود خودروهای تک سرنشین در سطح شهر تردد نکنند ولی هنگامی که مشاهده می کند پدر و مادرش به صورت تک سرنشین تردد می کنند از آنها می آموزد.

وی افزود: در جلسه شورای آموزش و پرور ش که با حضور استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، نتیجه و تصمیم نهایی این بود که به جای اتخاذ تصمیمات فوری، ریشه ای تر با عنوان آسیب های اجتماعی برخورد کنیم. همه اعضاء ماموریت یافتند برنامه های خود را جهت پیشگیری از آسیب ها در جلسه آتی ارائه دهند. اگر فرد خودکنترل تربیت شود از بسیاری آسیب های اجتماعی مصون می ماند.

امکان ادامه آموزش‌ها در خرداد97 ، بررسی اوضاع آموزشی مدارس در پی تعطیلات اخیر

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه بعضی خانواده ها جهت نحوه تربیت و مواجهه با فرزندشان آموزش کافی ندیده اند اظهار کرد: مربیان و معلمان نیز دردسرها و پرسشها معیشتی و کاری بسیاری دارند و ممکن است وظایفشان را بخوبی انجام ندهند که در چنین شرایطی آسیب ها رشد می یابد.

باقری ادامه داد: عالی ترین راهکار جهت مقابله با آسیب های اجتماعی پیشگیری هست. هنگامی که پدر و مادر جهت فرزندشان وقت و وقت کافی تخصیص داده شده است نمی دهند زمینه شکل گیری آسیب های اجتماعی فراهم می شود. هزینه درمان بسیار بالاتر از پیشگیری هست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به تمهیدات مورد نیاز جهت جلوگیری از سوءاستفاده از مصوبه از بین بردن آزمون به وسیله مدارس غیردولتی گفت: ک

به گفته وی، متاسفانه طی پیمایشی بیش از 60 درصد دانش آموزان پایه هفتم و هشتم اعلام کردند اگر روزی نیاز به حمایت داشته باشند از همسالان خود کمک می گیرند و کمتر از 30 درصد از والدین و اولیای مدرسه کمک می خواهند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در پاسخ به پرسشی راجع به ضرب و جرح معلمان و اتفاقی که اخیرا در یکی از مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ داد و دانش آموزی با قمه به معلمش حمله کرد گفت: این رفتارهای پرخطر ناشی از عدم کنترل خشم است که به اشکال مختلفی بروز پیدا می کند. ما صددرصد جهت احقاق حقوق معلمان در چنین مواردی پیگیری انجام می دهیم و از آن سو اوضاع دانش آموز را هم مورد توجه و بررسی انجام می دهیم و از کنار آن بسادگی عبور نمی کنیم. البته در خصوص مورد ضرب و جرح اخیر هنوز گزارش و اطلاعی نداریم. البته اطلاع رسانی در خصوص هر اتفاقی که اشاعه دهنده فساد باشد و حرمت معلمان را خدشه دار کند را تلخ می دانیم.

باقری در بخش دوم سخنانش راجع به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر از بین بردن آزمون ورودی پایه هفتم در مدارس خاص عنوان کرد: ما معتقدیم دانش آموزان در دوره عمومی باید تربیت عمومی پیدا کنند. دوره عمومی در آموزش و پرورش کشور ما 9 سال است و سه سال دوره نیمه تخصصی است و بعد در دانشگاه وارد دوره تحصیلات تخصصی می شوند. در 9 سال اول همه دانش آموزان باید تمرین در جامعه زیستن را در مدرسه بیاموزند.

امکان ادامه آموزش‌ها در خرداد97 ، بررسی اوضاع آموزشی مدارس در پی تعطیلات اخیر

وی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر در کنار همکلاسی اش که معلول است درس بخواند، مدارا با معلول را می آموزد و اگر فردا مهندس عمران و معماری شد هنگام ساخت و سازها به درنظرگرفتن امکانات مناسب زندگی معلولان توجه می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه در سال های گذشته همه دانش آموزان با نیازهای خاص نیز جداسازی می شدند ولی چندسالی است که طرح تلفیقی اجرا می شود و آنها که دچار معلولیت جسمانی و … هستند می توانند در مدرسه عادی حضور یابند افزود: در بحث تیزهوشان نیز همینطور هست؛ هنگامی که صحبت از تیزهوش می شود فقط رشد علمی مورد توجه است در حالی که استعدادهای دیگری نیز داریم که جدا نمی شوند. تنها آن دسته که استعداد هنری خاص دارند در پایه نهم جدا می شوند و به هنرستان ها می روند. در دوره نظری نیز گزینش رشته در پایه نهم انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به تمهیدات مورد نیاز جهت جلوگیری از سوءاستفاده از مصوبه از بین بردن آزمون به وسیله مدارس غیردولتی گفت: ک

باقری ادامه داد: این در حالی است که تیزهوشان در پایه هفتم جدا می شدند و آسیب سنگینی به دوره ابتدایی وارد می کرد. وظیفه تربیت در دوره ابتدایی رها شده است بود و علیرغم استقرار ارزشیابی کیفی توصیفی، آزمون مدارس خاص اجازه نمیداد اهداف تربیتی محقق شود. قرار بود در دوره ابتدایی با سیستم ارزشیابی توصیفی، استرس نمره از بین بردن شود و بر تربیت و جامعه پذیری متمرکز شویم.

وی با بیان اینکه البته هر طرحی نقاط قوت و ضعفی دارد ولی برایند این تصمیم مثبت است عنوان کرد: واضح و روشن است که هنگامی که شخصی تیزهوش است هر چقدر امکانات بیشتری برایش فراهم کنیم رشد بیشتری پیدا می کند و این افراد ممکن است دچار آسیب شوند ولی باید نگاه کلان داشت. در کشور تقریبا 15 هزار نفر از یک میلیون و 100 هزار نفر در پایه هفتم وارد مدارس تیزهوشان و حدود 50 هزار نفر وارد مدارس نمونه دولتی می شدند. در این میان بسیاری از دانش اموزان ما که از این مسابقه جا می ماندند در ابتدای زندگی مهر شکست بر پیشانی ارزش می خورد.

امکان ادامه آموزش‌ها در خرداد97 ، بررسی اوضاع آموزشی مدارس در پی تعطیلات اخیر

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه سال گذشته در پایتخت کشور عزیزمان ایران 22 هزار نفر در آزمون ووردی پایه هفتم تیزهوشان شرکت کردند، حدود 1200 نفر از آنها در 16 مدرسه سمپاد پذیرفته شدند گفت: همچنین 35 هزار نفر در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کردند که 5000 نفر از آنها در 40 مدرسه پذیرفته شدند. این آمار نشان می دهد به نسبت آمار کشوری، پذیرش مدارس سمپاد که یک به 17 است در پایتخت کشور عزیزمان ایران تقریبا یک به 22 است.

باقری با اشاره به اینکه می توان جهت هدایت تیزهوشان راه های دیگری را برگزید که از جمله آنها تحصیل جهشی و تخصیص داده شده است کلاس های خاص در مدارس هست، تمهیدات مورد نیاز جهت جلوگیری از سوءاستفاده از مصوبه از بین بردن آزمون به وسیله مدارس غیردولتی گفت: کار ما جهت پایه هفتم سخت نیست لیکن بسیاری از مدارس غیردولتی، به شکل مجتمع آموزشی هستند و معمولا در پایه هفتم دانش آموزان پایه ششمی خود را جذب می کنند و تنها تعدادی مدارس غیردولتی در پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند که سابقه اخذ آزمون و جذب دانش آموز جهت خود و مدارس همکارشان را دارند و تعدادشان از انگشتان دو دست زیاد نیست که ما تذکرات مورد نیاز را به صورت جداگانه به آنها داده ایم.

وی افزود: اکنون پیش عضویت مدارس غیردولتی ممنوع است و تخلفات در شورای نظارت بررسی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به اینکه مشاهده شده است بعضی مدارس جهت برگزاری کلاس های جبرانی در پی تعطیلات آلودگی هوا و بارش برف در ماه گذشته اقدام به اخذ وجه از والدین کرده اند گفت: اگر حضور دانش آموزان در این کلاس ها اختیاری و به میل خود باشد اخذ وجه ممنوع نیست ولی اگر مدرسه دانش آموزان را ملزم به شرکت در کلاس های جبرانی کرده باشد حق اخذ وجه ندارند. در شورایی مشغول بررسی اوضاع آموزشی در پی تعطیلات اخیر هستیم و اگر دروس جامانده دانش آموزان غیرقابل جبران در روزهای عادی باشد ممکن است چند روز از ابتدای خرداد جهت ادامه آموزش تعیین شود که هنوز مشخص نیست.

واژه های کلیدی: آموزش | ایران | آموزشی | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs